Stress relief

På dette hold kommer du nærmere dig selv, din krop og dine behov. Her er der plads til ro, fordybelse, velvære & til hele dig. Nærværet vendes indad & krop og sind bliver stille for en tid via groundende & centrerende øvelser. I yogaens blide stræk med fokus på åndedrættet får du mulighed for at slippe tankemylderet, vanespændinger & stress. Du får øjnene op for dine mentale og kropslige ressourcer, som du altid vil kunne hive frem, når du trænger til en pause og til et pusterum på arbejdet eller derhjemme.

 

Timen består af:

  • Meditation: Nærværet vendes indad 

  • Yoga: Du forbindes med din krop og dit åndedræt

  • Psykomotoriske redskaber: Nyttige hjælpemidler til en stresset hverdag

  • Afspænding: Ren forkælelse & afslapning for krop & sind

Yogaens healende kræfter

Yogaen hjælper kroppens muskler til at slappe af. Den balancerer og fordyber din vejrtrækning, hvilket aktiverer det parasympatiske nervesystem og giver dig ro i krop & sind. Når du dyrker yoga vil blodcirkulationen stige samtidig med at hjerterytmen og blodtrykket vil falde. Du kan derfor bedre optage næring & skille dig af med affaldsstoffer. Yoga har en sundeffekt på hjernen, fordi det reducerer stresshormonet cortisol som har en nedbrydende effekt på kroppen på længere sigt. Yogaen er samtidig med til at forhøje niveauet af hormonet endorfin, der til dagligt kaldes lykkehormonet. 

(Kripalua center for yoga & Health)

Positive fordele ved Meditatio

  • Positiv indvirkning på angst, depression, hjerte & - smertepatienter

  • Mindsker muskelspændinger

  • Koncentrationsevnen øges

  • Afslapning af krop & sind

  • Blodgennemstrømning forbedes

  • Puls og blodtryk falder

  • Dopamin udskilles i kroppen, hormonet der er drivkræften bag positive motiverende handlinger, hvortil der er tilknyttet en oplevelse af velvære

(Troels Veselsberg Kjær - hjerneforsker)

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now