Restorativ Yoga & Meditation

 

Yogaundervisningen vil bestå af blide langsomme stræk, små momenter af flowyoga og afspænding. Formålet med yogaen er at give slip på tankerne & lytte & reagere på, hvad kroppen har brug for den enkelte dag. Du kommer via yogaen ind i en meditativ tilstand, hvor hovedet tømmes og opmærksomheden og nærværet vendes indad. Jeg inddrager filosofien bag yogaen, hvor åndedrættet er i fokus & stillingerne vil tage udgangspunkt i vores ind og  - udåndinger, så du kan åbne op for krop & hjerte og give dig hen til det der er lige nu og her. De langsomme og dybe stræk er med til at løsne op i krop såvel som i sind. Vejrtrækningen og strækket vil smelte sammen og efterlade kroppen fleksibel og smidig & du vil have en følelse af at være kommet nærmere dig selv. 

 

Positive fordele ved yoga

  • Hjælper kroppens muskler med at slappe af

  • Balancerer og fordyber din vejrtrækning, hvilket aktiverer det parasympatiske nervesystem & giver dig ro i krop og sind

  • Blodcirkulationen stiger samtidig med at hjerterytmen og blodtrykket vil falde. Vi kan derfor bedre optage næring og skille os af med affaldsstoffer

  • Reducerer stresshormonet cortisol som har en nedbrydende effekt på kroppen på længere sigt

  • Forhøjer endofin niveauet

  • Forbedre din kropsholdning

  • Forøger din kropsbevidsthed, der gør det nemmere for dig at lytte til dig selv

  • Modvirker stress, depression, angst, kropslige smerter & uro

  • Hanker op i hormonerne: Der bliver rettet op på de hormonelle ubalancer i kroppen som stress skaber 

  • Sænker adrenalin-niveauet

(Kilder: Studie fra Massachusetts Hospital, Harvard School of Medicine & Kripalua center for yoga & Health)

 

Positive fordele ved Meditation

  • Positiv indvirkning på angst, depression, hjerte & - smertepatienter

  • Mindsker muskelspændinger

  • Koncentrationsevnen øges

  • Afslapning af krop & sind

  • Blodgennemstrømning øges

  • Puls og blodtryk falder

  • Dopamin udskilles i kroppen, hormonet der er drivkræften bag positive motiverende handlinger, hvortil der er tilknyttet en oplevelse af velvære

(Troels Veselsberg Kjær - hjerneforsker)

 

"Det er sjældent ydre stimuli der generer fysisk stress, men kroppens reaktion på tanker!

99 procent af stress kommer indefra. Det står derfor til at ændre med

yoga & meditation

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now